Laatste dag in Vancouver & weer naar huis

29 september 2010 - Krimpen, Nederland

Wat van de boot afrijden naar de camping zou moeten zijn, werd een nachtelijk avontuur dat om 11.30 pm eindigde. Om 8.30 reden we de boot af, de camping waar we wilde overnachten was slechts 10 minuten rijden. Helaas camping nummer is was al gesloten voor de dag!! Camping nummer 2, 3, 4 en 5 ook! Pfff... Uiteindelijk zijn we zo'n 75 km uit de buurt van het verhuurstation op een Provincial Park campground uitgekomen. Deze sluiten meestal pas om 11.00 uur de poorten. Om 10.48 reden we een diep donker bos binnen. Is lastig zoeken naar een plekje voor de nacht :-) Na 30 minuten rondjes te hebben gereden kwam de parkwachter ons tegemoet. Hij begreep niet helemaal wat we zo laat nog rondrijdend in het park deden maar wilde ons, na een korte uitleg, maar al te graag de weg wijzen. Om 11.30 kon Bas eindelijk de RV parkeren en konden we gaan slapen. Luca lag al een paar uur in zijn stoel te pitten. Vlug nog even de laatste dingen ingepakt & plat.

Onze onverwachte campingplek betekende ook vroeg opstaan (7 uur). Vlug ontbijten, camper van binnen poetsen & gas. We moesten de camper voor 11.00 am terugbrengen. Nog even zwetend door de morning traffic genavigeerd en om 10.30 reden we het terein van Cruise Canada op. We made it :-) prima combi: Bas achter het stuur en ik als TomTom... De camper was prima in orde, geen problemen bij het inleveren. De eindstand op de km-teller? 3717Canadese kilometers...

Met een taxi zijn we naar het vliegveld gereden en hebben we onze bagage gedropt en de boarding cards opgehaald (handig om alvast te hebben). Daarna zijn we in de Sky Train gestapt om een half uurtje later in Vancouver city uit te stappen. Na een lekkere lunch in het zonnetje zijn we naar het Vancouver Aquarium gegaan om de dolfijnen, Beluga Whales en anderen vissen te bekijken. Leuk! Er werd net voor de dolfijnenshow nog een scène opgenomen voor een of andere tv-serie. Geen idee welke maar het gedoe eromheen was wel grappig om te zien.

Inmiddels zijn we weer op het vliegveld.  De 'grote' collectie Hotwheels riepen bij de tascontrole nog even de nodige vragen op. De tas waar ze inzaten wilde ze graag even onderzoeken. Toen de dame van de security de autootjes zag moest ze wel een beetje lachen.  Over een uur kunnen we boarden, terug naar huis... Morgen (donderdag) landen we als het goed is om 14.50 uur op Schiphol. Snif... Luca wil inmiddels wel erg graag naar huis. Mama en Papa iets minder graag. We zijn stiekum wel een beetje verliefd geworden op dit mooie land :-)

Ps: als we weer thuis zijn zet ik uiteraard een selectie foto's online. Wordt wel lastig kiezen, heb 2 kaartjes van 4GB volgeschoten (1700 foto's...)