Van Ucluelet naar Londen... Uhm... Victoria

27 september 2010

Een regenachtig begin van onze laatste echte rijdag. Vanuit Ucluelet vertrekken we met bestemming Victoria, 300km verder op het meest zuidelijke punt van het eiland. De eerste 100km gaan over de weg die we al gereden hebben, door de dichte magische bossen. Vancouver Island is ongeveer 450km lang en 150km breed en heeft maar een paar hoofdwegen. De rest is natuur aangevuld met wel 100den kleine eilandjes.

Het grootste gedeelte van de reis gaat langs de kustlijn wat zo nu en dan mooie uitzichten biedt. Tegen 5 pm zijn we op onze bestemming: Engelser dan Engeland zelf- Victoria. Er rijden zelfs dubbeldekkerbussen rond. Met een beetje (veel) fantasie waan je je in Londen.  We rijden door het centrum opzoek naar onze campground; West Bay Marine Village. De camping ligt op 6 km van het centrum in een kleine haven aan het water. Weer eens wat anders dan tussen de bomen.

Morgenvroeg willen we weer fietsen huren om de stad te verkennen. Blijft makkelijk en bovendien leuk zeker na een dag on the road. Morgenavond nemen we de boot terug naar Vancouver waar we woensdagochtend onze camper weer in moeten leveren. Lijkt bijna gisteren dat we uit het vliegtuig kwamen... Voordat het zover is nog 2 leuke dagen in dit mooie land.

Ps: boek is uit... Aanrader!

1. Anna van Veen:
    28 september 2010
    Ja, dat boek heb ik ook, een echte aanrader!
    Wat vreselijk toch he dat de tijd zo voorbij vliegt! Maar zo te horen hebben jullie wel een fantastische tijd gehad! Ik waande me ook in de (sprookjes)bossen! Waarschijnlijk zullen we nu niets meer horen? Dan een héle goede terugreis gewenst.Dikke knuffel voor alledrie, en tot snel!!
  2. Caroline:
    28 september 2010
    Hallo, wat vliegt de tijd hè!
    Moest ff op het kaartje kijken, Golden ligt wel ver uit de buurt, ik denk dat jullie bij Golden, vlak bij Calgary zijn geweest en niet die op jullie kaart.
    Goede terugreis gewenst,
    Caroline
  3. Anne:
    28 september 2010
    Wat een trip, geniet nog van de laatste dagen. Ennuh, als ik ooit London wil combineren met het buitenleven, dan kan ik altijd nog denken aan Victoria..

Big hug voor alledrie xxx