Victoria

28 september 2010 - Vancouver, Canada

We zitten op dit moment, 7:37 pm, op de ferrie terug naar Vancouver. Op naar onze laatste Canada dag. Gisteravond alvast een tas ingepakt. Gaat een stuk makkelijker dan inpakken voor de heenreis ;-)

Vandaag hebben we een leuke dag gehad in Victoria. Vanochtend op tijd opgestaan om zoveel mogelijk aan de dag te hebben. Het weer was heerlijk, blauwe lucht, zonnetje & 20 graden. Victoria is een echte 'Engelse' stad met mooie oude gebouwen (zie je niet zoveel in Canada), bloemenperken, leuke winkelstraatjes (altijd fijn...) en gezellige koffiebarretjes.

We hebben de auto aan de waterkant neergezet en zijn via Beacon Hill Park naar het centrum gelopen. In het park zijn we eerst naar de kids farm en een leuke speeltuin geweest. Overal genoeg te doen voor kinderen. Daarna door naar de totempalen van het British Columbia Museum. Voor het museum staan ongeveer 10 verschillende totempalen in een beeldentuin (Corina, echt iets voor jou...) Mooi stukje native handwerk. Naast het museum staat The Netherlands Carillon, een klokkentoren die 'we' in 1967 ter eren van Canada's 100ste verjaardag cadeau hebben gedaan. 100 jaar... Helemaal niet zo oud voor een land, zeker niet als je het vergelijkt met sommige landen in Europa!

Via leuke winkelstraatjes en gezellige pleintjes zijn we uiteindelijk nog in China Town terecht gekomen en hebben we een paar straten verder bij de Dutch Bakery (alvast wennen aan weer thuis zijn) tompoezen gekocht. We zijn in een winkel geweest waar ze de grootste voorraad (en meeste modellen) All Stars hebben: Baggins. Uiteraard een paar leuke nieuwe schoenen gekocht voor Luca en mezelf. Ze hadden zelfs AC/DC en Metallica All Stars. Het goede nieuws is dat ze wereldwijd verzenden ;-) Daarna zijn we op Ford Street in een modelbouwautowinkel (scrabbelwoord?) geweest. Ergens in een hoek stonden 6 grote dozen vol Hotwheels. Luca vond het super maar papa... Binnen know time had Bas een mooie collectie oldtimers gevonden in de dozen. Luca vond de nieuwe racemodellen eigenlijk leuker haha.

Na een sushi lunch in de zon zijn we weer terug gelopen naar onze vertrouwde RV om de boot van 7 pm te halen. Dat is gelukt en over zo'n 30 minuten meren we weer aan. Vlug naar de camping, om de hoek bij Cruise Canada de camperverhuurder. Vanavond de rest inpakken en opruimen. We proberen de camper morgen rond 0900 al in te leveren (moet voor 1100) en gaan daarna via het vliegveld (bagage droppen) naar Vancouver Downtown. Nog een laatste dagje genieten van de zon en het vakantiegevoel voordat we savonds om 8.30 pm op het vliegtuig stappen.

1. Carola:
    29 september 2010
    Hi,
    tjonge tjonge, wat een geweldige vakantie hebben jullie (gehad)!
    Ik ben niet snel jaloers, maar benijd jullie wel hoor. Ben heel benieuwd naar de foto's die de mooie verhalen ondersteunen.
    dikke kus van ons