Terug in de tijd

11 september 2010 - Summerland, Canada

Terug in de tijd Wakker worden met een mooi meer voor je neus is geen straf! Okanagan Lake is een super locatie, we blijven er vandaag nog een dagje staan

Na een snel cornflakes ontbijtje (Luca eet ze zonder melk, anders worden z'n 'chipies' zacht) zijn we maar het centrum van Summerland gereden. Een klein dorpje met als grootste bezienswaardigheid de 'Kettle Valley Steam Railway'. Een ongeveer 100 jaar oude stoomtrein die nog steeds in gebruik is (voor de lol weliswaar). Mooi om te zien en nog leuker om te horen (tsjoetsjoeoeoeoeoeoeeerr).

Voordat we een rondje met de trein gingen maken vielen we (en vooral Bas) met onze neus in de boter. In het centrum stonden zo'n 100 oldtimers opgesteld voor de Apple Valley Cruiser Car Show. Allemaal trotse bezitters met oa Cadillacs, Chevy Impala's, Thunderbirds en Mustangs. Kortom het water liep Bas uit de mond :-) Kleine bonus: het weer vandaag was echt heerlijk - 25gr en lekker zonnig. Tel daar 60er jaren muziek bij op en het old timer feest is compleet!

Na al de mooie glimmende oude auto's was het tijd voor een ritje met de stoomtrein. De trein komt uit 1912 en is volledig gerestaureerd. Prima gelegenheid om een stukje Canada te zien waar je met de camper niet kan komen. Mooi uitzicht over de "Prairie Valley" met de ouderwetse geluiden van de stoomtrein op de achtergrond. Aan boord een Hill Billy zanger (die voor ons Tulpen uit Amsterdam tokelde) en voor Luca een zgn 'scavenger hunt' - een soort zoek, kijk goed naar buiten en vindt spel. De trein volgt in 90 minuten het spoor tot de Trout Creek Bridge en weer terug.

Na het treinavontuur en het eten hebben we eindelijk marshmellows geroosterd boven ons kampvuur. Voor Luca ook weer een hele beleving & nog lekker ook. Voor ons vooral leuk om weer even lekker 'fikkie te stoken' ;-)

Morgen gaan we weer een flink stuk rijden en komen de Rockies alweer  dichterbij (en de beren dus ook...). Eindbestemming is Revelstoke.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade