Rainy day on the road

12 september 2010 - Golden, Canada

Vanochtend afscheid genomen van buurman Gerrit. Bijzondere man! Hij woonde tijdens de 2de WO op Texel, heeft voor het rode kruis in Indie (Indonesie) gezeten en is in '53 geëmigreerd naar Canada. Zijn vrouw is 3 jaar geleden aan kanker overleden & in plaats van thuis te treuren trekt hij er (net als destijds met zijn vrouw) met z'n camper opuit.

Het is een perfecte rij-dag vandaag. Gisteren lekker zonnig en vandaag nat en regenachtig. Morgen verwachten ze gelukkig weer beter weer

We zijn via de 97A north-east en de Trans Canada Highway nr 1 naar Revelstoke gereden (283km) en staan nu op Canyon Hot Springs Park in Revelstoke National Park. Luca en Bas zijn buiten in de regen in de hotpools aan het zwemmen (water is lekker warm). Eigenlijk wilde Luca de camper niet uit... Er zitten beren in het grote bos :-) Gelukkig maakt een zwembad veel goed en 'zwemt' hij nu lekker rond met z'n oranje vleugeltjes. Daar zijn de beren vast bang voor...

De omgeving is echt super! Hoge bergen, dennebossen, hoge bomen en dichte begroeing. Morgen, als het weer droog is, gaan we er lekker op uit. Watervallen kijken, wandelen & ravotten in het bos. Terwijl de mannen aan het zwemmen zijn duik ik even met m'n neus in de Lonely Planet...